The nearest airport is Nantes Atlantique Airport, 91.7 km from the campground. Yes, it is 0.4 miles away from the center of Piriac-sur-Mer. To see correct prices and occupancy info, add the number and ages of children in your group to your search. We've sent you an email so you can confirm your subscription. Yes, pets are typically allowed, but it's always best to call ahead to confirm. Copyright © 1996–2020 For bookings made on or after April 6, 2020, be sure to consider the risk of the coronavirus (COVID-19) and associated government measures. Comments and media that include hate speech, discriminatory remarks, threats, sexually explicit language, violence, or the promotion of illegal activity are not allowed. Your question will be published on Booking.com after it's approved and answered. Location and facilities perfect for those traveling in pairs, RUE DE NORVORET, 44420 Piriac-sur-Mer, France, I already have a booking with this property, Lock in a great price for your upcoming stay, Find a cancellation policy that works for you. Breakfast, La situation exceptionnelle du Camping vous garantie la proximité avec l'Océan/Les Plages à 5 mn à pied, et du Village de Piriac Sur Mer à 500 m. Village élu "5ème Village préféré des français en 2017" et classé petite cité de caractère. Booking.com is a distributor (without any obligation to verify) and not a publisher of these questions and answers. Free Private Parking Available On Site. This property isn’t taking reservations on our site right now. When guests stay at the property, they check out how quiet the room is, how friendly the staff is, and more. But don’t worry, you can find tons of other nearby properties right here. Free! Chaque emplacement dispose d'une borne avec le branchement en eau, le branchement en électricité et l'évacuation des eaux usées ! Only a customer who booked through Booking.com and stayed at a specific property can write a review. Please enter a valid email address. Une glace ou une confiserie sur le port ou gouter une des célèbres sucettes de Gros Jules... Sur une plage entre copains au coucher du soleil ou au calme dans les ruelles ou sur le port... Un dîner entre amis au restaurant ou cuisiner chez soi les produits du marché ou de votre pêche, faire le tour des créateurs du marché artisanal…, Découvrir des rochers aux formes étonnantes et les grottes sur le chemin des douaniers entre Lérat et la Pointe du Castelli : La grotte à Madame Dents de Madame, grotte du Chat…. ), I already have a booking at this property. Une spécialité face au port ou des galettes dans l’une des crêperies. Guests can enjoy a lounge during their stay. Whoops! Questions and answers should be property- or room-related. If you booked through us and want to leave a review, please sign in first. There was a problem loading the reviews. Yes, free parking is available to guests. 1207740,1217530,1215070,1208800,1186850,1200420|1,1215250,1207860|1,1202340|5,1212510,1212460|4,1215070|6,1219350,1174220,1200420,1215410,1170590,1214730,1215070|4,1122540|1,1122540|7,1216140,1122540,1201970|2,1189780,1207860|7,1200420|9,1214850,1210590,1214660|3,1207860|8,1202340,1214600,1201970,1207410,1212460,1219340,1122540|6,1200420|3,1196600,1204500,1118310|9,1214660|2,1207860,1200420|4, Camping MON CALME (Campground), Piriac-sur-Mer (France) Deals. High tea, Your current currency is Euro, Choose your language. If you stayed at this property through Booking.com, you can write a review. We're sorry, but there was an error submitting your comment. Issues concerning Booking.com’s services should be directed to our Customer Service or Accommodation Service teams.     Les animations pour enfants les soirs d’été au port de Piriac. Aujourd’hui, c’est vous qui allez adorer son ambiance, ses paysages. Venez siroter un verre ou manger, en salle ou en terrasse au bord de la piscine dans une totale atmosphère de vacances. How to get to Camping MON CALME from Nantes Atlantique Airport. Booking.com will make efforts to obscure email addresses, phone numbers, websites, social media accounts, and similar details. Your opinion helps us figure out what kinds of info we should ask properties for. Free private parking is possible on site (reservation is not needed). Send a question to the property to find out more. Thanks! Booking.com may—at its own discretion—alter, modify, delete, or otherwise change these Guidelines. Own or manage this property? Camping MON CALME has been welcoming Booking.com guests since Jul 14, 2019, Distance in property description is calculated using © OpenStreetMap, Your feedback will help us improve this feature for all of our customers. There's no capacity for cribs at this property. Ouvert depuis 1969 par ma Grand Mère Louisette, repris en 1991 par mes parents Patrice et Sylvie. Try again.  Les réservations pour 2021 sont déjà possible ! Camping *** Mon Calme. Manoeuvre très simple pour l'accès et le départ des emplacements.     Les chemins de randonnées entre terre et mer, et le sentier des douaniers. Dinner, Manoeuvre, -Une partie réservée à nos vacanciers en. Aussi, une aire de service de camping car se trouve sur place, son usage est inclus dans le forfait !Â. Les emplacements ont été pensé rien que pour eux : La partie de stationnement est stabilisée, l'autre partie est gazonée. This lets us know our reviews come from real guests like you. Belle Île, Houat, Hoédic vous attendent. Actual travel distances may vary. Some of the more popular amenities offered include a pool, a lounge, and free parking. Are there opportunities to exercise at Camping Mon Calme? Booking.com does not accept responsibility or liability for any question or answers. Ce camping est un petit camping familial. Aller marcher sur la plage à la fraiche, puis aller prendre son café sur le port, avant d’aller au marché et trouver des produits frais et locaux. Check your booking confirmation email to find your booking number and PIN. What topic(s) do you want to know more about? Conveniently located restaurants include Le Pôle Nord, La Vigie, and Au 17 Bis. If you don’t book a flexible rate, you may not be entitled to a refund. For added convenience, the property can provide towels and bed linen for an extra charge. Prices above are provided by partners for one room, with variable occupancy rules as provided by the property, and do not include all taxes and fees. During times of uncertainty, we recommend booking an option with free cancellation. If you are a resident of another country or region, please select the appropriate version of Tripadvisor for your country or region in the drop-down menu. Lunch, Claim your listing for free to respond to reviews, update your profile and much more. C'est dans une ambiance décontractée et familiale que l'on vous accueille au Bar Restaurant pizzéria. Bathroom features (shower, bathtub, etc. Le camping Mon Calme se trouvent à 5 mn à pied du village de toutes les commodités (Village classé "Petite Cité de Caractère" et élu 5éme village préféré des français en 2017) et 5 mn à pied des plages. Your current language is English (US), Great for Two Travelers. Cancellation and prepayment policies vary according to accommodations type. What are some restaurants close to Camping Mon Calme? Don’t include any personal, political, ethical, or religious commentary. Le respect des autres vacanciers est important, si vous voulez faire la fête ce camping ne vous conviendra pas, Ici la place est au calme, à la détente, au repos. Travel might only be permitted for certain purposes, and touristic travel in particular may not be allowed. Please try again. After booking, all of the property’s details, including telephone and address, are provided in your booking confirmation and your account. WiFi is available in all areas and is free of charge. Piscine, wifi gratuit sur tout le camping, Bar, Restaurant Pizzéria, location de vélos, jeux pour enfant, table de ping pong, baby foot, animaux acceptés, accès PMR, aire de service Camping Car, location de linge, machine à laver et sèche linge. - Aire de jeux pour enfants, ping pong et babyfoot. Nearby attractions include Vercoquin (0.5 miles) and Maison du Patrimoine (0.6 miles). (structure gonflable, trampoline, jeux...). We need at least 3 reviews before we can calculate a review score. Camping MON CALME accepts these cards and reserves the right to temporarily hold an amount prior to arrival. La situation de Piriac sur Mer est exceptionnelle sur les presqu'île de Guérande : A 7 km de la Turballe et de son port de pêche, 15 km de Guérande et de ses marais salant, 17 km de la Baule et de son shopping, à 20 mn du Croisic en voiture et de sa côte sauvage, 30 mn en voiture de l’entrée du Golfe du Morbihan, à 10 mn en voiture du Parc régional de la Brière et de ses jolis village aux toits de chaume. Click here to read post guidelines. Et aussi pendant les ponts (sauf Pâques) + WE de juin. What are some of the property amenities at Camping Mon Calme?     Les visites guidées pour découvrir le milieu marin et apprendre la pêche à pied. 끸 Booking not found – double-check your booking number and PIN then try again. That's how we know our reviews come from real guests who have stayed at the property. Envie de prendre le large ? RUE DE NORVORET, 44420 Piriac-sur-Mer, France Is Camping Mon Calme located near the city center? Camping Mon Calme, Piriac-Sur-Mer, Pays De La Loire, France. Ici l'ambiance est familiale, conviviale. Promotional content will be removed. -Une partie réservée à nos vacanciers en location de mobilhome ! Free! Le camping Mon Calme vous propose de vraies vacances et pour tout le monde !!! Book Camping Mon Calme, Piriac-sur-Mer on Tripadvisor: See 34 traveler reviews, 25 candid photos, and great deals for Camping Mon Calme, ranked #4 of 12 specialty lodging in Piriac-sur-Mer and rated 4 of 5 at Tripadvisor. Le camping Mon Calme offre de multiples services à ses clients. Something went wrong – please try again later. Plage Port Creux is 1.7 km from the camping. Camping MON CALME takes special requests – add in the next step! Le camping Mon Calme vous accueille dans un lieu privilégié. Aujourd'hui, nous sommes avec ma fidèle équipe au service de nos campeurs ! A 5 minutes à pied des plages et du village de Piriac Sur Mer. All rights reserved. Le camping Mon Calme vous accueille dans un lieu privilégié. Reservations longer than 30 nights are not possible. Starting April 6, 2020, your chosen cancellation policy will apply, regardless of the coronavirus. Les maîtres mots sont Simplicité, Détente, Confort, Calme, Liberté ... Piscine, wifi gratuit sur tout le camping, Bar, Restaurant Pizzéria, location de vélos, jeux pour enfant, table de ping pong, baby foot, animaux acceptés, accès PMR, aire de service Camping Car, location de linge, machine à laver et sèche linge. *     Le club de plage de Piriac à partir de 3 ans. Les maîtres mots sont Simplicité, Détente, Confort, Calme, Liberté ... Get exclusive access to members-only deals by email. Is parking available at Camping Mon Calme? When would you like to stay at Camping MON CALME? Le village de PIRIAC SUR MER, sut séduire Emile Zola et Alphonse Daudet. Thanks!     La bibliothèque qui vient sur la plage pour faire lire les enfants. Are there any historical sites close to Camping Mon Calme? Open for: Check for travel restrictions. Error: A 5min à pied des plages et du village. Booking.com is part of Booking Holdings Inc., the world leader in online travel and related services. If your plans change, you can cancel free of charge until free cancellation expires. ), Special diet food available (vegetarian, halal, kosher, etc. Réservez dès maintenant. Les reports de 2020 complètent déjà bien le planning 2021! Le camping Mon Calme vous propose des vacances en location de mobilhome ou en emplacement camping et camping car.     Les petites plages comme celles de Pors-Er-Ster, Saint-Michel, Brambell, mais aussi les criques du Castelli…. It looks like something went wrong submitting this. Respect the privacy of others. Yes, guests have access to a pool during their stay. The only way to leave a review is to first make a booking. All distances are measured in straight lines. Which popular attractions are close to Camping Mon Calme? more. Featuring a seasonal outdoor pool, Camping MON CALME in Piriac-sur-Mer provides accommodation with free WiFi and free private parking for guests who drive. Parce que votre confort est notre priorité, nos sanitaires sont neuf de 2020 ainsi que la laverie !Â, OUVERT DU 04 AVRIL 2021 AU 10 OCTOBRE 2021, Piscine et Solarium avec pataugeoire indépendante ouverts de mai à mi-septembre. (Chauffée du 01/06 au 15/09+ponts.sauf Pâques). – Choose your currency. Piriac Sur Mer a bien mérité le label « Petites citées de caractère » avec son architecture et ses petites ruelles fleuries comme la ruelle des mouettes. Please see our partners for full details. You'll receive an email as soon as the property answers your question. ... - WIFI GRATUIT sur tout le Camping. The nearest airport is Nantes Atlantique … Try again? Partez à la conquête des îles ! Ici vous trouverez des activités pour tout le monde et pour tous les goûts : les ballades en vélo (location sur place possible)avec la piste Vélocéan (à 1mn des Appart Hôtel), les randonnées sur le sentier des douaniers qui longe nos côtes, la pêche à pied, la pêche à la ligne, des sorties en bateau ou de la voile avec la toute nouvelle école de voile de Piriac Sur Mer inaugurée en 2019, et bien d'autre.... Réservez au plus tôt ! If you book and review your stay, you can help Camping MON CALME meet this goal. Get instant confirmation with FREE cancellation at most properties on our site! Ici l'ambiance est familiale, conviviale. We have more than 70 million property reviews, all from real, verified guests. We recommend booking an option with free cancellation in case your travel plans change. - Une partie uniquement réservée pour les campeurs en tente ou caravane, pour conserver cette âme des petits campings qui se font bien rares... - Une partie spéciale pour l'accueil de nos amis camping caristes ! Booking.com™. Le Camping Mon Calme vous offre des locations de vacances et des emplacement camping et camping car où calme, … Brunch, ... - Sur demande le "pack premium Loc" 130 € … Et tant d'autres .... © Copyright 2020 - CAMPING Mon Calme - Réalisation Mutelet SandraÂ, UNE QUESTION ? Many travelers enjoy visiting Le Grand Blockhaus (7.3 miles) and Village de Kerhinet (9.4 miles). Featuring an seasonal outdoor pool, Camping MON CALME in Piriac-sur-Mer provides accommodations with free WiFi and free private parking for guests who drive. Are you missing any information about this area? Sign up and we'll send the best deals to you, Booking.com B.V. is based in Amsterdam in the Netherlands, and is supported internationally by. We check for naughty words and verify the authenticity of all guest reviews before adding them to our site. Looking for more info? Your cancellation request will be handled by the property, based on your chosen policy and consumer law where applicable.     S'initier à la navigation à l'école de voile. Please enter the dates of your stay and check what conditions apply to your preferred room. You can only leave a review within 28 days after check-out. See more questions & answers about this hotel from the Tripadvisor community. The most helpful contributions are detailed and help others make better decisions. Cocktail hour. Avoid using profanity or approximations of profanity with creative spelling – in any language. Et découvrir qu'une fois passé à Piriac on y revient forcément ...     La vue depuis la Pointe du Castelli sur la pointe du Croisic, l'Ile Dumet et au loin l'entrée du Golf du morbihian. NOUS SOMMES A VOTRE DISPOSITION, uniquement réservée pour les campeurs en tente ou caravane, spéciale pour l'accueil de nos amis camping caristes, Les emplacements ont été pensé rien que pour eux : La partie de stationnement est stabilisée, l'autre partie est gazonée. 311 likes.     Au large du Port de plaisance de Piriac : L'Ile Dumet. Rue de Norvoret, 44420 Piriac-sur-Mer France, Lock in the lowest price from these sites, #4 of 12 Specialty lodging in Piriac-sur-Mer, Hotels near Office de Tourisme de Piriac-sur-Mer, Hotels near Piriac Adventure Tree climbing. What food & drink options are available at Camping Mon Calme? ), Couples policies (are unmarried individuals allowed? Le Camping Mon Calme : c'est 45 Emplacements, 30 mobilhomes et 12 emplacements résidents pour vous accueillir. Show map. Featuring an seasonal outdoor pool, Camping MON CALME in Piriac-sur-Mer provides accommodations with free WiFi and free private parking for guests who drive. There are more places to choose from in the Piriac-sur-Mer area. Write a full question containing a minimum of 10 and a maximum of 300 characters, and don't share any personal info. After their trip, guests tell us about their stay. On vous attend ! This is the version of our website addressed to speakers of English in the United States.